Aktualności

16 Articles

“From Secession to Distortion” – najnowsza płyta Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały

“From Secession to Distortion” – najnowsza płyta Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały
PREMIERA 31.03.2023

„O komm, du wunderbare, ersehnte Nacht!” – śpiewa mężczyzna swojej kochance w pieśni Richarda Straussa otwierającej album From Secession to Distortion. Ten jeden wers z wiersza Johna Henry’ego Mackaya mógłby stanowić poetyckie podsumowanie płyty Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały, na której afirmacja życia oraz poszukiwanie piękna i miłości zestawione są z ciągłym ciążeniem ku wszystkiemu, co budzi lęk – z nocą i śmiercią na czele. Duet polskich wiedeńczyków na swojej szóstej wspólnej płycie przedstawia nam wybór pieśni Richarda Straussa do słów różnych poetów, utwory Aleksandra Nowaka do wierszy Bolesława Leśmiana i dwie arie buffo Henryka Czyża.

Z ogromną radością anonsujemy kolejną płytę Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały, którą Stowarzyszenie Dal Segno Institute wydaje wspólnie z Instytutem Adama Mickiewicza

Patroni medialni

Serdecznie zapraszamy na specjalny koncert promocyjny do Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie

31.03.2023 r, godz. 19.30

Szczegóły oraz bilety dostępne na stronie Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie (baner poniżej)

Przesłuchania do operetki “Loteria na Mężów…” Karola Szymanowskiego. Zapraszamy !!!

Przesłuchania do operetki  “Loteria na Mężów…” Karola Szymanowskiego. Zapraszamy !!!

  • Tomasz Konieczny – Honorowy Dyrektor Artystyczny i autor projektu „Baltic Opera Festival,
  • prof. dr.hab. Piotr Sułkowski – Dyrektor Opery Krakowskiej,
  • Rafał Kokot – Dyrektor „Baltic Opera Festival”,

ogłaszają przesłuchania dla młodych, utalentowanych śpiewaków operowych, zainteresowanych udziałem w produkcji przygotowywanej przez Operę Krakowską pt. „Loteria na mężów, czyli Narzeczony nr 69” Karola Szymanowskiego.

Organizator: Stowarzyszenie Dal Segno Institute

Termin przesłuchania: 12 lutego 2023 roku

Miejsce: Opera Krakowska ul. Lubicz 48, 31-512 Kraków

Wszelkie informacje i pytania dotyczące organizacji przesłuchań, dostępne są wyłącznie pod poniższymi danymi kontaktowymi organizatora:

Premiera operetki Karola Szymanowskiego pt. „Loteria na mężów, czyli Narzeczony nr 69” przygotowana przez zespół Opery Krakowskiej, będzie miała miejsce w dniu 14 lipca 2023 roku – w ramach inauguracji pierwszej edycji międzynarodowego wydarzenia muzycznego pt. „Baltic Opera Festival”, na scenie współorganizatora Festiwalu, czyli Opery Bałtyckiej w Gdańsku.

Materiały do pobrania (link)

Informacje regulaminowe:

  1. Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 31 stycznia 2023 roku, do godz. 22.00. Zgłoszenia niekompletne, lub wysłane po terminie, nie będą rozpatrywane
  2. Zgłoszenia należy wysłać wyłącznie drogą elektroniczną na adres: office@dalsegno-institute.pl
  3. W tytule maila oczekujemy następujących informacji: Nazwisko i Imię + wybrana rola/postać. Treść maila nie jest wymagana. Prosimy o dołączenie wypełnionego formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf
  4. Zastrzegamy możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami, ilość miejsc ograniczona.
  5. O wynikach pre-selecji, wybrani kandydaci, zostaną poinformowani drogą e-mail, do dnia 05 lutego 2023 r.
  6. W przypadku uzyskania zaproszenia na przesłuchania, kandydat zobowiązany jest potwierdzić swój udział do dnia 06 lutego 2023 do godz. 21.59, w formie elektronicznej. Brak potwierdzenia udziału w ww. terminie, traktowany jest jako rezygnacja z udziału w przesłuchaniu.
  7. W przypadku uzyskania zaproszenia na przesłuchania, kandydat zobowiązany jest do dnia 10 lutego 2023, przesłać na wskazany w zaproszeniu adres e-mail, materiał nutowy, do wybranego utworu dowolnego.
  8. Szczegółowe dane: godzina na rozśpiewanie, próba i przesłuchanie, zostaną przekazane indywidualnie do wybranych kandydatów do dnia 08 lutego 2023 roku.
  9. Organizator zapewnia akompaniatora oraz sale do rozśpiewania.
  10. Zgłoszenie i udział kandydata w przesłuchaniach, jest bezpłatny.
  11. Wszelkie koszty (przejazd, wyżywienie, ew. nocleg), kandydaci pokrywają we własnym zakresie.
  12. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania przesłuchań bez podawania uzasadnienia.
  13. Ostateczne wyniki i zaproszenia do udziału w projekcie będą przekazane wybranym kandydatom najpóźniej do dnia 25 lutego 2023 roku.
  14. Organizator nie przewiduje procedury odwoławczej oraz podawania uzasadnienia względem podjętych decyzji.

Tomasz Konieczny. Jubileusz. 25 lat pracy na scenie operowej. Brawo!!!

Tomasz Konieczny. Jubileusz. 25 lat pracy na scenie operowej. Brawo!!!

Stowarzyszenie Dal Segno Institute wraz z Teatrem Wielkim-Operą Narodową w Warszawie, z ogromną dumą i radością zapraszają na recital Tomasza Koniecznego z okazji 25 lat pracy Artysty na scenie operowej. Finałem tego wydarzenia będzie wręczenie Tomaszowi Koniecznemu, Złotego Medalu “Zasłużony Kulturze Gloria Artis” za całokształt działalności artystycznej.

Program koncertu:

Mykoła Łysenko – Pięć pieśni:

  1. Буває, іноді старий (Bywa, niekiedy stary) z muzyki do Kobziarza Tarasa Szewczenki – seria trzecia
  2. Над Дніпровою сагою (W zatoce Dniepru) z muzyki do Kobziarza Tarasa Szewczenki – seria pierwsza
  3. Смутної провесни (Smutną wiosną) do słów Lesi Ukrainki (na motywach wiersza Ady Negri)
  4. Моя могила (Moja mogiła) do słów Wołodimira Aleksandrowa
  5. Нічого, Нічого (Nic) do słów Mykoły Worony         

Richard Strauss – wybór pieśni:

  1. Heimliche Aufforderung Op. 27, Nr. 3
  2. Nachtgang, Op. 29, Nr. 3
  3. Morgen, Op. 27, Nr. 4
  4. All Mein Gedanken, Op. 21, Nr. 1
  5. Ah Weh Mir Unglückhaftem Mann, Op. 21, Nr. 4
  6. Cäcilie, Op. 27, Nr. 2
  7. Sehnsucht, Op. 32, Nr. 2
  8. Ach Lieb, Ich Muss Nun Scheiden…”, Op. 21, Nr. 3
  9. Allerseelen, Op. 10, Nr. 8
  10. Ruhe, Meine Seele!, Op. 27, Nr. 1
  11. Zueignung, Op. 10, Nr. 1
  12. Ich Liebe Dich, Op. 37, Nr. 2

PRZERWA

Aleksander Nowak – „Dwuwiersze” Cykl pieśni do pięciu wierszy Bolesława Leśmiana (polska premiera):

  1. Śmiercie
  2. Goryl
  3. Dookoła Klombu
  4. Gad
  5. Niewidzialni

Henryk Czyż – „Dwie Arie Buffo”

  1. “U doktora pomidora”
  2. „Tak mi się zdawało”

Kiedy: 17 grudnia 2022, godz. 18.00

Gdzie: Teatr Wielki – Opera Narodowa

Bilety do nabycia na stronie internetowej https://teatrwielki.pl/

Patroni medialni

Koncert dofinansowany ze środków Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca

Tomasz Konieczny – jeden z najwybitniejszych obecnie bas-barytonów, ambasador polskiej kultury za granicą, doskonały interpretator postaci Wagnerowskich, laureat wielu nagród, solista występujący na najważniejszych scenach operowych świata.

O dynamice międzynarodowego rozwoju kariery Tomasza Koniecznego świadczy fakt, iż w ostatnich kilkunastu latach wystąpił we wszystkich najważniejszych teatrach operowych świata, m.in. w La Scali, Lyric Opera w Chicago czy Metropolitan Opera w Nowym Jorku. W Wiedniu w 2019 roku otrzymał najważniejsze austriackie wyróżnienie dla artysty operowego – tytuł Österreichischer Kammersänger. Wagnerowskie postacie Wotana, Holendra, Dalanda czy Albericha w wykonaniu Tomasza Koniecznego uznawane są za wzór interpretacji wokalnej i aktorskiej najwyższej próby.

Ambasador polskiej kultury

Tomasz Konieczny od początku swojej pracy artystycznej nieustająco propaguje polską kulturę w Polsce i za granicą. W programach wszystkich swoich koncertów solowych wykonuje zawsze (także w języku ojczystym) utwory polskich kompozytorów klasycznych, jak Stanisław Moniuszko, oraz współczesnych, jak Karol Szymanowski, Krzysztof Penderecki, Romuald Twardowski czy Aleksander Nowak.

Charakterystyczną i wyróżniającą cechą aktywności artystycznej Koniecznego jest kształtowanie swoich projektów, recitali i występów scenicznych w taki sposób, by łączyć w nich kompozycje klasyczne z całego świata z najwybitniejszą polską muzyką, także tą najnowszą. Śmiało można stwierdzić, że Tomasz Konieczny jest ambasadorem polskiej kultury muzycznej. Swoją niekwestionowaną światową pozycję najwybitniejszego bas-barytona zawsze wykorzystuje do manifestowania przywiązania do polskiej kultury. Artysta z równą swobodą odnajduje się także w dziełach operowych i kameralnych innych twórców, m.in.: Mozarta, Beethovena, Pucciniego, Verdiego, Straussa czy Hindemitha.

XIV Międzynarodowy Festiwal “Muzyka na Szczytach”. Zakopane 2022

XIV Międzynarodowy Festiwal “Muzyka na Szczytach”. Zakopane 2022
Z ogromną radością informujemy o rozpoczęciu współpracy ze Stowarzyszeniem in. Mieczysława Karłowicza w Zakopanem. Łączymy nasze siły przy organizacji XIV-go Międzynarodowego Festiwalu “Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, który odbędzie się w dniach 10-17 września 2022 r. Naszym zadaniem będzie obsługa impresaryjna artystów wykonawców. Serdecznie zapraszamy do Zakopanego.

“Pepperment”- Tribute to Agnieszka Osiecka. Joanna Stanecka oraz Zibby Krebs.

Z ogromną radością zapraszamy na serię niezwykłych koncertów pt. “Pepperment”. Współpracująca z naszym Stowarzyszeniem – Joanna Stanecka (vocal) oraz Zibby Krebs (guitar) przygotowali i zaprezentują autorskie interpretacje największych przebojów muzycznych z tekstami Agnieszki Osieckiej, w przekładzie na język niemiecki autorstwa Hansa Gregora Njemza.

Koncert „Pepperment” niepokornie strzępi niemiecką „kolej rzeczy”, tarmosi „szwabskie struktury”. 
Subtelnie i czule dobrał się do Agnieszki Osieckiej tłumacz, 
HANS GREGOR NJEMZ, autor niemieckiej wersji „Pana Tadeusza”,  który łamał sobie głowę: „czo to jeszt do diabła: ogszej szę na płatkach, szmatkach i ruszyczkach?”. Trzeba mu było tłumaczyć świat zalany rumem, kacem i bossanową, co przychodzi nad ranem do nagiej poetki i pcha się jej do łóżka. 
Koncert „Peperment”” – to melange kosmopolitycznej melancholii i dekadencji, do której Agnieszka Osiecka zawsze tęskniła i się z nią utożsamiała. 
Zapachnie Mazurami i kwitnącym lnem. 
W intymności, pomiędzy strunami, Joanna Stanecka wyszepta i wyśpiewa Osiecką w większości po niemiecku, nie omijając polskich akcentów. 

“Pepperment” Trasa koncertowa.

  • 07.05 – Essen;
  • 08.05 – Recklinhausen;
  • 13.05 – Recklinhausen;
  • 20.05 – Berlin;
  • 21.05 – Drezno;
  • 22.05 – Zgorzelec;
  • 18.06 – Bochum;
  • 19.06 – Dusseldorf;
  • 13.08 – Bayreuth;
  • 03.09 – Bielefeld;

Szczegóły i bieżące informacje dostępne na naszym profilu FB.

Zapraszamy serdecznie!!!

Koncert “Apocalypse” 12.03.2022 r.

Koncert “Apocalypse” 12.03.2022 r.

Po koncercie w fouer Opery Bałtyckiej spotkanie autorskie z twórcami i artystami projektu “Apocalypse”, które poprowadzi red. Jacek Marczyński oraz możliwość zakupu premierowej płyty “Apocalypse” oraz pozostałych publikacji związanych z Tomaszem Koniecznym. Zapraszamy!!!

“Apocalypse” – premiera 11.03.2022r.

“Apocalypse” – premiera 11.03.2022r.

Szanowni Państwo,

Z wielką radością i satysfakcją informujmy, że 11 marca 2022, to dzień światowej premiery naszej najnowszej płyty CD pt. „Apcalypse” w wykonaniu Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały.

  • Artyści wykonawcy: Tomasz Konieczny – Bass-Baritone oraz Lech Napierała – Piano
  • Materiał:
    • Gustav Mahler / Friedrich Ruckert „Kindertotenlieder“
      • Nun will die Sonn’ so hell aufgehn/Now the sun will rise as brightly
      • Nun seh’ ich wohl, warum so dunkle…/Now I see well why with such dark flames
      • Wenn dein Mütterlein/ When your mother steps into the doorway
      • Oft denk’ ich, sie sind nur ausgegangen / Often I think that they have only stepped out
      • In diesem Wetter, in diesem Braus / In this weather, in this windy storm
    • Aleksander Nowak/Krzysztof Kamil Baczyński “Songs to Baczyński’s Poems
      • „Spojrzenie“/ The Glimpse
      • „Wigilia“/ Christmas Eve
      • „Śmierć“/ Death

Podziękowania dla Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowego Centrum Kultury oraz Instytutu Adama Mickiewicza za wsparcie finansowe projektu wydania płyty “Apocalypse”.

Kolędujemy na jazzowo… z Tomaszem Koniecznym

Kolędujemy na jazzowo…       z Tomaszem Koniecznym

Szanowni Państwo, Drodzy Przyjaciele,
Tomasz Konieczny (bas-baryton) oraz twórcy i wykonawcy związani z naszym Stowarzyszeniem, przygotowali świąteczną niespodziankę!!! Limitowana płyta z najpiękniejszymi, polskimi kolędami jest dostępna dla naszych darczyńców. Każdy, kto chciałby i może wesprzeć nasze Stowarzyszenie darowizną, otrzyma tę wspaniałą płytę w ramach podziękowania. Chcemy w ten sposób odwdzięczyć się za udzielone wsparcie i pomoc. Zapewniamy, że ten muzyczny upominek uczyni jeszcze piękniejszą, tę szczególną atmosferę panującą podczas Świąt Bożego Narodzenia. Jak otrzymać płytę? Wystarczy przekazać dowolną kwotę na nasze konto. Więcej informacji dostępnych jest na naszej stronie internetowej. https://dalsegno-institute.pl/wspieraj-nas/

Dziękujemy Ambasadzie RP w Wiedniu

oraz Narodowemu Centrum Kultury.

Apokalipsa-Baczyński 100

Apokalipsa-Baczyński 100

Serdecznie zapraszamy na organizowany w dniu 31 sierpnia 2021 roku w Muzeum Powstania Warszawskiego wyjątkowy koncert pt. „Apokalipsa – Baczyński 100” w wykonaniu Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały.

Program koncertu: “Spojrzenie”, “Wigilia” i “Śmierć” –  prapremiera trzech pieśni skomponowanych specjalnie przez A. Nowaka do wierszy K. K. Baczyńskiego z okazji 100 rocznicy urodzin poety oraz “Kindertotenlieder” – cykl pieśni G. Mahlera do poezji F. Ruckerta.

Początek koncertu godzina 18.00

Transmisja on-line na naszym profilu FB

Bilety dostępne on-line: https://www.eventim.pl/ApokalipsaBaczynski100

Wydarzenie dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego”, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”

Nowa płyta Tomasza Koniecznego.

Nowa płyta Tomasza Koniecznego.

Jeszcze w 2020 roku planujemy wydanie pierwszego fonogramu. Wybór nie jest przypadkowy. Będzie to niezwykle cenna płyta z pieśniami Rachmaninowa i Musorgskiego w mistrzowskiej interpretacji Tomasza Koniecznego, któremu przy fortepianie towarzyszy Lech Napierała. Będzie to doskonały materiał służący do promocji polskiej kultury na najwyższym, światowym poziomie. Dokonania i kreacje sceniczne stawiają Tomasza Koniecznego na najwyższej pozycji w środowisku operowym i stanowią swoistą wizytówkę Polski na międzynarodowej arenie artystycznej. Obecnie pracujemy nad założeniami produkcyjnymi dla tego materiału. Szczegóły już wkrótce.

I Bałtycki Festiwal Operowy 2021/Baltic Opera Festival

I Bałtycki Festiwal Operowy 2021/Baltic Opera Festival

Idea projektu. Projekt zakłada coroczną organizację, głównie w przestrzeni Opery Leśnej w Sopocie, ale także w innych adekwatnych lokalizacjach trójmiejskich – Festiwalu Operowego (nazwa robocza). Byłaby to jedyna w Polsce, a także w tej części Europy, okazja umożliwiająca wspólne spotkania miłośników opery i ich „scenicznych ulubieńców”.
W trakcie tygodniowego święta opery na scenie Opery Leśnej w Sopocie oraz w innych wybranych przestrzeniach na tzw. wolnym powietrzu, prezentowane byłyby światowe i polskie dzieła sceniczne, zarówno te dobrze znane, jak i powstałe współcześnie.  Idea festiwalu, obok udziału największych gwiazd wokalnego świata opery, zakłada także kreowanie i prezentowanie nowych koncepcji reżyserskich, scenograficznych czy produkcyjnych. Ponadto w kolejnych odsłonach festiwalu obok spektakli scenicznych pojawią się także międzynarodowe warsztaty artystyczne dla młodych adeptów szeroko rozumianej  sztuki, obejmujące szereg aspektów powiązanych z formą opery, tj.  śpiew – w roli wiodącej, ale także inne, równie istotne elementy, takie jak: gra aktorska, reżyseria, kreacja ruchu scenicznego, tworzenie scenografii i kostiumów, etc. Wydaje się, że idealną, a zarazem naturalną przestrzenią do tak szeroko zakrojonych działań warsztatowych mógłby być Teatr Szekspirowski w Gdańsku. Czynnikiem motywującym kreatywność i aktywność twórczą uczestników warsztatów byłaby rywalizacja o nagrodę specjalną w postaci przygotowania autorskiej realizacji i prezentacji premierowej wybranego dzieła scenicznego podczas kolejnej edycji festiwalu. Wielowymiarowy aspekt Festiwalu Operowego, podkreślony udziałem najwybitniejszych postaci tego świata, bez wątpienia na trwałe wpisze się w cykl organizowanych w Polsce najbardziej prestiżowych imprez muzycznych o randze międzynarodowej.

Autor pomysłu. Pomysłodawcą i twórcą przedsięwzięcia jest światowej sławy polski bas-baryton, Tomasz Konieczny (https://www.tomasz-konieczny.com/pl/zyciorys/), którego liczne sukcesy sceniczne, wiodąca pozycja wśród artystów operowych oraz cenne kontakty zawodowe gwarantują odpowiedni prestiż projektu oraz udział najwybitniejszych solistów, dyrygentów i zespołów z całego świata. Warto podkreślić, że multidyscyplinarne profesjonalne wykształcenie, przygotowanie i doświadczenie zawodowe Tomasza Koniecznego pozwalają mu na swobodne poruszanie się w obszarach arii czy innych elementów wykonawczych sztuki wokalnej. Równie bliskie są mu ruch sceniczny, gra aktorska czy zadania reżyserskie. Wśród najważniejszych ról i kreacji scenicznych Tomasza Koniecznego należy wymienić: Wotan/Die Walküre (9 lat w Wiener Staatsoper), Telramund/Lohengrin, Alberich/Ring (MET), Janusz/Halka Theater an der Wien i TWON, Jochanaan/Salome, Mandryka/Arabella (Wiener Staatsoper), Pizarro/Fidelio (wiele scen na świecie), bogaty repertuar basowy w kompozycjach oratoryjnych Pendereckiego, Beethovena, Mozarta, Liszta, Verdiego.

Organizator i zespół produkcyjny. Organizatorem Festiwalu będzie nasze Stowarzyszenie „Dal Segno – Institute”, w skład którego wchodzą specjaliści doświadczeni w organizacji dużych produkcji muzycznych. Prezes Stowarzyszenia i jednocześnie Dyrektor Organizacyjny Festiwalu – Rafał Kokot – wspólnie z Tomaszem Koniecznym powołali już biuro festiwalowe, zapraszając do współpracy najlepszych Project Managerów. W ramach swojej działalności statutowej Stowarzyszenie „Dal Segno – Institute” odpowiedzialne będzie za wszelkie aspekty formalno-prawne, logistyczne i organizacyjne Festiwalu, a także za szeroką promocję projektu z wykorzystaniem zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych kanałów dystrybucji informacji. Stowarzyszenie będzie stroną wszelkich umów, porozumień czy kontraktów niezbędnych w procesie produkcji Festiwalu.

Fryderyki 2023 – nominacja!!!

Wspaniała wiadomość. Album, „From Secession to Distortion” Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały , którego jesteśmy współwydawcą razem z instytutem Adama Mickiewicza, został nominowany do nagrody muzycznej Fryderyk w kategorii Album Roku Muzyka Kameralna – Wokalna. To nasza pierwsza nominacja.